ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКЛАД ОСВІТИ

Роздольненський ЗЗСО – це заклад, який забезпечує надання якісних освітніх послуг з отримання базової та повної середньої освіти.

Юридична адреса закладу: 74840, с.Роздольне, Каховського району, Херсонської області, вул. Шкільна,8.

Школа спрямовує свою діяльність на реалізацію державної політики в галузі середньої освіти, керуючись основними нормативними документами.

Школа працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідними днями є субота, неділя та святкові дні.

Головною метою діяльності школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття освіти, задоволення потреб громади у догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку, а також створення щонайкращих умов для всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей, утвердження особистості в різних видах діяльності, для активізації мислення і творчої ініціативи.

Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетентності передбаченої чинним законодавством України і своїм Статутом.

Діяльність школи спрямована на реалізацію основних завдань:

- збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров′я дітей, формування їх особистості;

- розвиток пізнавальних здібностей і нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

- виховання любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

- розвиток у дітей естетичного сприйняття об′єктів і явищ довкілля, емоційно-цілісного ставлення до навколишнього, творчих здібностей засобами різних видів мистецької діяльності.

Програмно-історичне забезпечення освітнього процесу відповідає переліку навчальних видань рекомендованих МОН України.

Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти, виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», інших законодавчих та нормативно-правових документів з питань виконання законодавства України в галузі «Освіта».

На кожній сходинці забезпечується державний стандарт, а також дається теоретична і практична підготовка по дисциплінах навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного і морального здоров'я.

Успішність проходження кожного рівня і виконання його освітніх задач гарантується школою тільки за умови усвідомленого і добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, ввідкритістю навчального процесу.

Виконання основних напрямків Закону України «Про засади мовної політики в Україні».

Відповідно до положень Закону України «Про засади мовної політики в Україні», вимог мовного законодавства в галузі освіти у школі наявна повна нормативно-правова база щодо розвитку і функціонування української мови та заходи щодо її реалізації. Документація в школі ведеться українською мовою відповідно до Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів. Збори, засідання та наради проводяться державною мовою. Виконується встановлений порядок в написах на вивісках, оголошеннях, на печатці та штампі.

Управління закладом освіти

У 2019/2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту навчально-виховного процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків, подальше впровадження профільного навчання.

Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося документами планування роботи: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним та тижневим планами.

Принцип доцільності і оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих в ході внутрішньошкільного контролю.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з різними структурними підрозділами закладу.

Аналіз структури і мережі школи за минулий навчальний рік Збереження контингенту

На початок 2019/2020 року у школі навчалось – 266 учнів.

Укомплектовано 13 класів, середня наповнюваність класів – 18,6 учнів.

Школа І ступеня – 5 класів, школа ІІ ступеня - 6 класів, школа ІІІ ступеня – 2 класи

Основними заходами з збереженням контингенту учнів у 2019/2020 навчальному році були:

- організація обліку дітей та підлітків на території с.Роздольне, с. Вільна Україна, с. Новокам‘янка, с.Чорноморівка;

- спільна робота з ДНЗ;

- контроль відвідування учнями навчальних занять;

Підсумки роботи ГПД

У минулому році працювала 1 група подовженого дня, яку відвідувало 30 учнів 1-4-х класів. Група працювала за рахунок державного бюджету. Для роботи ГПД було надано навчальні кабінети. Всі діти, які відвідували ГПД, були охоплені гарячим харчуванням, дотримувались режиму роботи.

В цілому, роботу групи подовженого дня можна визнати задовільною.

Індивідуальна форма навчання

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за індивідуальною формою. Індивідуальним навчанням охоплені учні, які за станом здоров‘я не можуть відвідувати навчальний заклад.

У 2019/2020 навчальному році у навчальному закладі за індивідуальною формою навчалося 2 учнів – Сєров Артур та Рак Нікіта. (довідки ресурсного центру).

Індивідуальні навчальні плани учнів розроблялись згідно відповідних Програм з предметів та рекомендацій лікувально-контрольних комісій. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалось відповідно до діючих нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

Слід зазначити, що організація освітнього процесу за індивідуальною формою забезпечувала не тільки певний освітній рівень дитини, відповідно до її здібностей, можливостей, а й допомагала розвивати соціальну компетентність дитини, шляхом залучення до участі у виховних заходах.

Організація профільного начання

Протягом кількох років одним із основних напрямків роботи педагогічного колективу є створення умов для виявлення та розвитку здібностей кожної дитини в умовах упровадження профільного навчання. Профілізація навчання передбачає розширення науково-освітнього простору для учнів та педагогів; підсилює мотивацію учнів і підвищує інтерес до вивчення предметів тощо.

У 2019/2020 навчальному році в школі функціонували 2 профільних класи: 10 клас – історичний профіль (20 учнів), 11клас- філологічний профіль (15 учнів).

Кадрове забезпечення

У 2019 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 90%. У школі є вакантними посади учителів предметів географії, трудового навчання, з 13 січня 2020 року – фізика.

У 2019/2020 навчальному році освітній процес у школі забезпечували 21 педагоги.

Кількість педагогічних працівників (за віком):

до 30 років – 8

31-40 років – 3

41-50 – 5

51-55 – 1

Більше 55 – 4

Кількість педагогічних працівників (за стажем):

До 3 років – 4

3-10 років – 6

10-20 років – 3

Більше 20 років – 8

Кількість педагогічних працівників (за категоріями і педагогічними званнями):

- «Спеціаліст вищої категорії» - 5 осіб (25 %);

- «Спеціаліст першої категорії» - 5 осіб (25 %);

- «Спеціаліст другої категорії» - 2 особи ( 10 %);

- «Спеціаліст » - 8 осіб (40 %).

Педагогічні звання мають:

- «Учитель-методист» - 2 особи (10 %).

- «Старший учитель» - 3 особи (15%).

Результати навчальної діяльності учнів школи

На кінець 2019-2020 навчального року стандартом освіти оволоділи 268 учень, які показали такий рівень навчальних досягнень:

ü на високому рівні 9 чол. 4 %

ü на достатньому рівні 41 чол. 20 %

ü на середньому рівні 92 чол. 44 %

ü на початковому рівні 34 чол. 32 %

% навченості – 24 %

Нагороджено Похвальним листом: 9 здобувачів освіти.

Зважаючи на те, що основне завдання сучасної школи – підвищення якості знань учнів, усвідомлення їх відповідності європейському рівню та розвиток їх інтересу до навчання, адміністрацією щорічно проводиться аналіз навченості здобувачів освіти по класах.

Відвідування навчальних занять

За результатами 2019/2020 навчального року пропусків занять становить – 5775 днів, з них по поважній причині – 5237 днів.

Цифри підтверджують, що загальна кількість пропущених днів у 2019/2020 н. р. збільшилася, проблема залишається гострою (аналізуючи загальну кількість пропущених днів), тобто відвідування учнями занять, в цілому, контроль усіма класними керівниками та вчителями-предметниками, цього напрямку роботи треба посилювати у 2020/2021 н. р. Є учні, які мають більш ніж 7 % пропусків від загальної кількості уроків.

Слід зауважити, що в більшості випадків причини, які лежать в основі пропусків занять, це: хвороба, підготовка та участь в олімпіадах, конкурсах, турнірах, спортивних змаганнях, а подекуди низька мотивація навчання в учнів, слабкий або відсутній контроль з боку батьків, недостатній контроль класного керівника та формальне відношення деяких вчителів-предметників.

Методична робота з педагогічними кадрами

Методична робота в школі здійснювалася відповідно до вимог законодавства України про освіту, наказів МОН України, відділу освіти Каховської районної ради, Положення про методичний кабінет, рекомендацій Херсонської академії неперервної освіти та методичного кабінету. Головні зусилля були спрямовані на забезпечення державних стандартів освіти, на створення психолого-педагогічних передумов компетентнісно зорієнтованої продуктивної системи навчання і виховання в умовах реформування національної системи освіти, на удосконалення педагогічної майстерності через реалізацію науково-методичної проблеми «Реалізація основних напрямків оновлення освітніх процесів з урахуванням вимог сучасної школи».

Роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію ІІ (проектуального) етапу науково - методичної проблеми області «Компетентнісний підхід та особливості соціалізації особистості в умовах створення єдиного освітнього простору». Питання ефективності роботи школи щодо реалізації ІІ етапу науко – методичної проблеми області розглядалися на засіданнях шкільних методичних об’єднань, методичній раді.

Структура методичної роботи складалася із методичної ради (голова Ахтемова Н.В.), 4 методичних об’єднань:

- учителів предметів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Глущенко Л.В.);

- учителів природничо - математичного циклу (керівник Харковська Н.П.);

- учителів початкових класів (керівник Лепська Т.В.)

- класних керівників (керівник Балун Л.П.).

Діяльність ШМО сплановано на основі річного плану роботи школи. Кожне з ШМО провело по 5 засідань, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів, зміни у навчальних програмах, робота з Державними стандартами освіти, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні .

Основними формами роботи методичних об’єднань були доповіді, виступи, повідомлення, інформації.

Під час роботи вчителі відвідували показові уроки, позаурочні і позакласні заходи, здійснювали їх аналіз та самоаналіз, моделювали педагогічні ситуації, ділилися досвідом своєї педагогічної діяльності.

Але є і недоліки у роботі методичних об΄єднань:

- відсутній ґрунтовний аналіз роботи за попередній навчальний рік;

- одноманітними є форми роботи на засіданнях, переважає теоретичне вивчення питань, недостатньо практичних заходів, відсутні списки літератури з теми засідання.

Упродовж навчального року відповідно до наказу по школі від 05.09.2018 р. № 290 «Про проведення предметних тижнів у 2018-2019 навчальному році» були проведені предметні тижні як комплекс заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів. Але слід відмітити, що звіти про проведення предметних тижнів надавалися невчасно, інформація про проведені заходи не висвітлювалася на сайті школи.

Реалізуючи завдання ІІ етапу теоретичного обгрунтування проблеми науково - методичної теми школи, упродовж 2019-2020 навчального року у школі здійснювалися моніторингові відстеженняпрофесійного рівня педагогічних працівників, стану навчально-методичного забезпечення викладання предметів, моніторингу навчальних досягнень учнів за І семестр, результативності участі у І, ІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіадах, участі в обласних та всеукраїнських конкурсах, заходах, акціях, вивчення стану роботи з обдарованою молоддю, результативності використання варіативної складової навчальних планів з метою прийняття управлінських дій, спрямованих на покращення результативності освітньо – виховного процесу закладу освіти.

Протягом 2019-2020 н.р. проведено 5 засідань методичної ради, на яких розглянуто низку питань і проведено практичні заходи:

- Психолого – педагогічний семінар «Основні аспекти формування ключових компетентностей в учнів початкових класів в умовах Нової української школи»;

- Круглий стіл «Проектно - дослідницька діяльність на уроках природничо – математичного та суспільно – гуманітарного циклів»;

- Семінар «Теорія і практика сучасного уроку. Створення умов для формування креативного мислення учнів на уроках. Вироблення рекомендацій вчителям - початківцям»;

- Творча лабораторія «Організація освітнього процесу в початковій школі в контексті Концепції «Нова українська школа».

На засіданнях ШМО вчителів початкових класів протягом навчального року розглянуто такі питання:

- Створення ситуації успіхуРозвиток успішної особистості через ключові компетентності.

- Яким має бути сучасний урок, як найперспективніша форма організації пізнавальної діяльності учнів

- Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів. Особливості інтегрованого уроку.

На зісіданнях ШМО суспільно – гуманітарного циклу було розглянуто:

- Про оптимальність використання форм і методів навчання на уроках суспільно – гуманітарних дисциплін з метою якісної підготовки учнів до проходження ЗНО-2020;

- Особливості індивідуальної роботи з учнями з низькою мотивацією до навчання;

- Інноваційні форми організації занять з метою формування комунікативних компетентностей учнів.

Ефективною формою підвищення професійної майстерності вчителів є проведення на базі освітнього закладу 23 жовтня 2019р.

- Школа молодого вчителя. Засідання №1 «Як зробити урок ефективним. Впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій»;

- Школа перспективного педагогічного досвіду «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів: від ситуативного інтересу до творчого мислення»

Індивідуальні форми методичної роботи протягом навчального року були втілені в роботі з наставництва. У школі діє Школа молодого учителя «Сходинки до творчості». Роботу з молодими педагогами (Філь О.Г., Батуріним В.О., Зінчук Д.Ю.) проводили наставники (Балун Л.П., Стасюк О.М., Лобанова Л.М.) згідно планів їх саморозвитку.

Структура методичної роботи у закладі освіти передбачає участь педагогів у підвищенні кваліфікації на курсах у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» в міжкурсовий період. Протягом навчального року педагогічні працівники мали можливість підвищити кваліфікацію під час курсової перепідготовки на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Мета курсової перепідготовки педагогічних кадрів: виявити науково-методичний рівень підготовки кадрів, їх інтереси та запити, спрямувати увагу педагога на аналіз особистого досвіду викладання для підвищення ефективності навчальної роботи. Курсова перепідготовка передбачає підвищення фахової майстерності вчителя і в післякурсовий період шляхом самоосвіти.

Згідно з перспективним планом проходження курсової перепідготовки педагогічних працівників на 2019-2020 н.р. пройшла курси підвищення кваліфікації та отримала сертифікат: Хлистова С.Л.(26.08.-14.09.19р.).

Педагоги школи протягом 2019-2020 н.р. залучалися до участі в методичних заходах: обласних, районних конференціях, науково - практичних семінарах, майстер - класах, вебінарах. Упродовж року у методичних науково-практичних заходах взяли участь 20 педагогів:

У навчальному закладі здійснюється вивчення ППД учителів : Лобанової Л.М., Стасюк О.М. Матеріали перспективного педагогічного досвіду даних вчителів вивчено на рівні району, схвалено методичною радою та матеріали внесено до Анотованого каталогу ППД учителів району.

З метою сприяння творчому розвитку й саморозвитку вчителів педагоги школи приймають участь у творчих конкурсах методичних наробок. Так у листопаді 2019-2020 н.р. було надруковано заняття з елементами тренінгу «Мотивація як запорука успіху» практичного психолога Острогляд А.С.

Методична робота у школі є ефективною і результативною, тому вчителі вищої категорії, очолюють педагогічні об'єднання вчителів Каховського району. Так, Стасюк О.М. – голова районного методичного об'єднання вчителів хімії.

Атестація педпрацівників

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяла атестація педагогічних кадрів. Атестація здійснювалася відповідно до перспективного плану. Аналізуючи стан організації її проведення й підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи, можна відзначити, що адміністрацією були створені сприятливі умови для її проведення: проведено інструктивно-методичні наради з метою вивчення нормативних документів, засідання методичних об’єднань, оформлено стенд «Атестація учителів», розроблено перспективні заходи щодо підготовки й проведення атестації та план роботи атестаційної комісії, уточнено списки вчителів, які атестувалися в поточному навчальному році, оформлено особисті заяви педагогічних працівників на чергову атестацію, видано відповідні накази про проходження атестації. У 2019-2020 навчальному році згідно плану підвищення кваліфікації вчителів школи атестувалися 3 вчителя: Швець Я.О., учитель початкових класів, на підтвердження 12 розряду, Балун Л.П., учитель історії, на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», підтвердження звання «Старший учитель», Стасюк О.М., учитель хімії, на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії».

Адміністрацією школи вивчено систему роботи вчителів, шляхом відвідування уроків та позаурочних заходів, співбесід з батьками й учнями, перегляду методичних розробок та інших матеріалів. Члени атестаційної комісії мали можливість відвідати по 3 показових уроків атестуючих. Вчителі, які атестувалися, протягом навчального року презентували свій досвід на педагогічних радах, педагогічних читаннях.

19 листопада 2019 р. в освітян Каховського району стартував перший зональний тур всеукраїнського Конкурсу «Учитель року-2020». У якому прийняли участь учитель хімії Стасюк О.М. в номінації «Хімія» та учитель історії Балун Л.П. в номінації «Історія». Учасники пройшли серйозні професійні випробування та продемострували рівень педмайстерності у наступних конкурсах: «Тестування з фаху педагогіки та психології», «Контрольна робота», «Методичний практикум», «Методичний експромт», «Практична робота».

За високий професіоналізм відмінну фахову і методичну підготовку,виявлену під час конкурсних змагань та успіхи в конкурсних випробуваннях, дипломом ІІ ступеня, нагороджено Стасюк Оксану Михайлівну, вчителя хіміїта Балун Людмилу Петрівну, вчителя історії.

Свою фахову майстерність учителі підвищували шляхом самоосвіти. При плануванні процесу саморозвитку особистості управлінець повинен визначити перспективи, цілі та шлях їхнього досягнення. Учителі школі працюють над індивідуальними науково-методичними проблемними темами. Проаналізувавши вибір учителями тем для самоосвітньої діяльності, можна зробити висновок, що у процесі реалізації самоосвіти педагоги впроваджують у практику школи головні педагогічні ідеї, положення, рекомендації, для самоосвітньої діяльності обирають теми з урахуванням індивідуального досвіду, професійної майстерності, науково-методичної проблеми школи.

Підвищення кваліфікації

Педагогічний колектив школи постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, про що свідчить кількість вчителів, які у 2019/2020 навчальному році відвідували курси підвищення кваліфікації. Курсову перепідготовку у цьому навчальному році пройшли вчителі Хлистова С.Л. (вчитель української мови).

Робота з обдарованими дітьми

Пріоритетним завданням школи у 2019-2020 н.р. була робота з обдарованими дітьми: участь здобувачів освіти у І - ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів; результативність участі у всеукраїнських, обласних, районних заходах. За результатами моніторингу складені довідки, надані рекомендації учителям.

У 2019-2020 н.р. до шкільного банку даних «Обдарованість» внесено 12 учнів з інтелектуальною та спеціальною обдарованістю. Учні школи Участь обдарованих дітей у різноманітних інтелектуальних та творчих конкурсах. З метою сприяння утвердженню державного статусу української мови, піднесенню її престижу серед учнівської молоді, виховання пошани до культури і традицій українського народу у 2019-2020 н.р. учні школи брали участь у мовно – літературних конкурсах. Призером ІІ етапу Х Міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка визнано Насадюк Аніту ( 7 клас) – ІІІ місце (уч. Глущенко Л.В.). 2019-2020 н.р. виявився результативним для навчального закладу за участі здобувачів освіти у щорічних Всеукраїнських учнівських олімпіадах.

У першому етапі брало участь 112 учнів (5-11 класів), що становить 65% від загальної кількості учнів 5-11 класів школи.

У ІІ (районному) етапі взяли участь 29 учнів, що становить 27 % загальної кількості учнів, порівняно з минулим 2018-2019 навчальним роком – 27 учнів, що становить 11 % загальної кількості учнів. Порівняно з минулим 2018-2019 навчальним роком освітній заклад підвищив результативність участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з 7 на 6 командне місце.

Аналіз свідчить, що у ІІ етапі районних олімпіад найбільш масовими були олімпіади з історії (5учнів ), математики (4 учні), фізики (4 учні), хімії (3 учні), української мови та літератури (2 учні), англійської мови (2 учні), біології (3 учні), географії (3 учні), правознавства (1учень), інформаційних технологій (2 учні). Учні школи показали низький рівень підготовки у ІІ етапі з української мови і літератури, фізики, правознавства, математики, інформаційних технологій.

Переможцями ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад стали :

П.І.П. Предмет Клас Набрані бали Максим .к-ть балів Місце Призові бали
1 Панков Андрій Анг.мова 10 91 130 3б.
2 Кравчук Аліна Анг.мова 8 68 130 IIІ 1б.
3 Пархоменко Вероніка Хімія 7 20,75 59 III 1б.
4 Насадюк Аніта Хімія 7 21,25 59 III 1б.
5 Середина Валерія Біологія 8 57 123 III 1б.
6 Стогу Марія Біологія 8 62 123 3б.
7 Стогу Марія Географія 8 33,5 70 III 1б.
8 Панков Андрій історія 10 36 96 III 1б.

Слід зазначити кращих учнів школи, які брали участь в декількох олімпіадах, показали кращі результати і стали призерами : Стогу Марія – 4 олімпіади (4 бали), Кравчук Аліна - 4 олімпіади (1 бал), Панков Андрій - 2 олімпіади (4 бали), Пархоменко Вероніка - 2 олімпіади (1 бал).

№ з\п Учителі- предметники Призери
кількість призерів бали І м. ІІ м. ІІІ м.
Кіль- кість бали Кіль- кість бали Кіль- кість
1 Лобанова Л.М. 2 4 - - 1 3 1
2 Стасюк О.М. 2 2 - - - - 2
3 Харковська Н.П. 2 4 - - 1 3 1
4 Балун Л.П. 1 1 - - 1
5 Смагіна І.В. 1 1 - - - - 1

Загальна кількість переможців з числа учнів навчального закладу у ІІ районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад теж зросла, що становить у 2019-2020 н.р. 8 переможців (ІІ місце – два, ІІІ місце – шість), у порівнянні з минулим 2018-2019 н.р. 6 переможців (ІІ місце – два, ІІІ місце – чотири).

У порівнянні з 2018-2019 н.р. (1 учень) зросла ситуація участі здобувачів освіти у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів: у 2019-2020 н.р учениця Стогу Марія (8 клас) та Панков Андрій (10 клас) прийняли участь у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з географії та історії, але, на жаль, не зайняли призового місця. В 2019-2020 н.р. з метою виявлення обдарованих дітей серед учнів початкової школи, підвищення інтересу учнів до вивчення української мови, математики, англійської мови, інформатики, забезпечення розвитку індивідуальних здібностей і талантів випускників початкової школи та формування олімпіадного резерву школи ІІ ступеня були проведені І (шкільний) етап Малої учнівської олімпіади серед учнів 4 класів.

Щорічно учні школи є учасниками Всеукраїнських і Міжнародних інтерактивних конкурсів та ігор: «Колосок», «Кенгуру», «Левеня», «Соняшник», «Лелека», «Бобер», «Гринвіч».

Найбільш масовими конкурсами у 2019-2020 н.р. стали: «Бобер» - 47 учнів (18% від загальної кількості учнів школи), «Sunflower» - 30 учнів – (12% від загальної кількості учнів) , «Колосок осінній » - 19 учнів (7%) , «Соняшник» - 16 учнів (6%).

В освітньому закладі проводиться науково-дослідницька робота в 2019 році здобувач освіти Зотова Дар'я стала учасником районного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України та нагороджена дипломом ІІІ ступеня (керівник Острогляд А.С.).

Проаналізувавши моніторинг роботи з обдарованими учнями, можна зробити висновок, що даний напрям роботи педколективу здійснювався на достатньому рівні. Але є певні недоліки: окремі учителі недостатньо працюють з талановитими учнями, невеликий відсоток учнів 5-11 класів залучені до науково-дослідницької роботи, яка здійснюється тільки з природничо - екологічного спрямування.

Проте, поряд з позитивними надбаннями в методичній роботі з педагогічними працівниками простежується ряд негативних чинників, які знижують ефективність цієї роботи:

  • не повністю використовується потенціал вчителів, які мають вищу кваліфікаційну категорію, щодо включення їх у творчий пошук, в інноваційну діяльність, не вдається забезпечити рівномірну участь педагогічних працівників у методичній роботі школи і району у міжкурсовий період;
  • видавнича діяльність учителів епізодична;
  • недостатньо вивчений процес вивчення , узагальнення та поширення ППД;
  • не повною мірою реалізуються напрацювання творчих груп педагогів, популяризуються педагогічні здобутки;
  • залишається низьким рейтинг участі учнів у районнному етапі Всеукраїнських олімпіад і МАН ;
  • низький рівень організаціі індивідуальної роботи з учнями з питання підготовки до олімпіад, турнірів, конкурсів, МАН;
  • недостатній рівень навичок самоаналізу і самоконтролю деяких вчителів;
  • недостатній рівень використання комп΄ютерних програм у освітньому процесі, недостатнє забезпечення уроків відеоресурсами.

Виховна робота

Виховна робота у школі протягом 2019-2020 навчального року була спрямована на виконання завдань, поставлених Національною доктриною розвитку освіти в Україні, законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави, Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції національно – патріотичного виховання молоді, наказу Міністерства світи і науки, молоді та спорту України « Про основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Загальнодержавних та обласних програм з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ – інфікування, попередження насильства над неповнолітніми, профілактики дитячої бездоглядності та злочинності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови та базувалася на таких аспектах виховання, як ціннісне ставлення до суспільства і до держави, до сім’ї, родини, людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе.

Для їх реалізації у школі був розроблений план виховної роботи закладу освіти та плани виховної роботи класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національної програми «Діти України», Програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»,Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності, Програми профілактики ВІЛ-інфекцій, заходів щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя.

У основу планування виховної роботи покладено творчий розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, оволодіння народною мораллю, етикою, культурою, правами і обов’язками громадянина України.

Виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи:«Розвиток адаптаційних можливостей школярів необхідний для ефективності взаємодії з навколишнім соціумом».

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом2018-2019 навчального року здійснювалися за основними напрямками:

  • ціннісне ставлення особистості до себе;
  • ціннісне ставлення особистості досім’ї, родини,людей;
  • ціннісне ставлення особистості до праці;
  • ціннісне ставлення особистості до природи;
  • ціннісне ставлення особистості докультури імистецтва;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

В підґрунті роботи педагогічного й учнівського колективу перебуває ідея А. С. Макаренка про єдиний колектив, об’єднаний спільною метою діяльності. Тому з метою формування у дітей активної життєвої позиції та розвитку творчих здібностей використовуємо методику колективної творчої діяльності, починаючи з колективного планування і закінчуючи колективним підбиттям підсумків. Оскільки основу виховного процесу становлять загальношкільні справи і справи класних колективів, то з метою організації життєдіяльності здобувачів освіти в закладі функціонує республіка «Сонячна», через яку і здійснюється шкільне самоврядування.

Республіка складається із шести міністерств, до складу яких входять усі загони (класи) школи. Таким чином, усі здобувачі освіти є безпосередніми учасниками колективної справи.

Досвід свідчить, що виховання є ефективним, коли шкільне життя організоване як загальношкільна гра, що продовжується протягом усього навчального року і очолює її рада учнівського самоврядування. Протягом 2019 – 2020 навчального року рада збиралася на засідання учнівського самоврядування.

Проводилась постійна робота з виховання ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави.

У День Державного прапора України було оформлено в фойє закладу тематичні виставки й експозиції літератури, фото- та архівних документів, присвячених історичним діячам і видатним етапам в історії України. Проводиться акція «Пам’ять». У 1–11-х класах пройшли виховні заходи, присвячені Дню українського козацтва. Проведено Тиждень пам’яті, присвячений визволенню України. В класах пройшли бесіди, виховні години. Проведений тематичний тиждень до Дня української писемності та мови.

На вшанування пам’яті жертв голодоморів 1932–1933 рр. в Україні було проведено радіопередачу «Ми пам’ятаємо», старшокласники переглянули документальний фільм «Голод», у 1–11-х класах провели хвилини пам’яті, тематичні бесіди, виховні години, круглі столи, усні журнали тощо.

Проведено заходи, присвячені Дню збройних сил України: тематичні бесіди, засідання круглих столів, виховні години, усні журнали тощо. Учні взяли участь у тематичній виставці малюнків.

У 1–11-х класах пройшов урок гендерної грамотності. 22 листопада у 5–11-х класах було проведено урок толерантності.

Виховання ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей здійснювалось через заходи в межах Всеукраїнського рейду «Урок», під час якого школярам та їхнім батькам надавали консультації шкільний соціальний педагог Філь О.Г., учителі, адміністрація школи. Проведено заходи до Дня святого Миколая, що також сприяє вихованню ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей, виховує доброту, людяність.

Формуванню у школярів ціннісного ставлення до праці та природи сприяли екологічні акції. Пройшли тематичні конкурси, бесіди, вікторини, що сприяють вихованню ціннісного ставлення до природи.

Ціннісному ставленню особистості до культури та мистецтва, формуванню естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті й мистецтві сприяли різноманітні конкурси, бесіди, відвідування театрів тощо.

Виховувалось у школярів ціннісне ставлення до себе. З нагоди Дня фізичної культури і спорту було проведено Олімпійський тиждень, під час якого пройшов Олімпійський урок, конкурс-виставка малюнків, конкурс малюнків на асфальті «Здорова дитина — здорова нація», фізкультурно-оздоровчі заходи.

Проведено заходи до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом: виставку малюнків «Ми вибираємо здоровий спосіб життя», бесіди «Переможемо СНІД разом!». Напередодні Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом пройшов конкурс агітбригад «Молодь за здоровий спосіб життя». Участь у конкурсі узяли учні 5–8-х класів. До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом з метою вшанування людей, які померли від СНІДу та підвищення рівня толерантного ставлення суспільства до ВІЛ-позитивних людей, учні 1–11-х класів і педагогічний колектив школи провели акцію «Червона стрічка». У грудні з учнями 9–10-х класів провели лекцію «Обери життя без наркотиків» лектор Фонду рятування дітей та підлітків України від наркотиків. Організовано куточки здоров’я для учнів і батьків за темою: «Здоров’я — перша сходинка до щастя», проводяться шкільні тижні (один раз на місяць) пропаганди здорового способу життя.

З метою запобігання випадкам отруєння грибами та надання необхідної долікарняної допомоги у випадках отруєння грибами з учнями 1–11-х класів. Також були проведені заходи щодо запобігання дитячого травматизму. Ці питання розглядаються на кожних батьківських зборах.

Для реалізації виховної мети проводяться виховні заходи з школярами і під час канікул.

Рада учнівського самоврядування є ініціатором та організатором виховних заходів. Представники учнівського самоврядування є постійними учасниками районних засідань ради старшокласників. Намагаються приймати активну участь в житті школи.

Але, на жаль, є і недоліки у роботі: не кожен клас бере активну участь у позакласній роботі, збори у класних колективах не є постійними, інколи не відповідають плану роботи. Не належним чином оформлена документація, не завжди дотримується встановлена структура самоврядування: немає чіткого взаємозв’язку групових органів самоврядування із загальношкільним, з боку педагогічних працівників школи немає достатнього консультативного педагогічного управління. Недостатнім є рівень висвітлення цікавих шкільних традицій, підготовка і доведення інформації з різних питань.

У 2019 – 2020н.р. у школі працювало 6 гуртків:

  • «Вільний подих степу» (керівник – Баланович П.С.) - 4 год.
  • «Умілі ручки» (керівник – Філь О.Г) - 2 год.
  • «Футбол» (керівник – Баланович П.С. – 4,5 год.

Вихованці гуртків «Вільний подих степу», «Футбол» (кер. Баланович П.С.), «Умілі ручки» (кер. – Філь О.Г.), є постійними учасниками шкільних та призерами районних та обласних заходів та змагань.

В школі систематично працює Рада профілактики правопорушень, до складу якої входять вчителі, адміністрація школи, представники батьківської громадськості. На засідання запрошуються як учні, так і їхні батьки. Шкільним психологом та соціальним педагогом постійно проводиться вивчення соціального стану учнів. Особлива увага приділяється роботі з сім’ями, що опинилися в важких життєвих умовах, соціально незахищеним категоріям учнів, учням схильним до правопорушень. З ними систематично проводиться індивідуальна робота з метою надання необхідної допомоги.

Кожен класний керівник працює за планом роботи з асоціальними сім’ями класу, відвідує учнів вдома, слідкує за їх діяльністю у позаурочний час, складає акти обстеження, планує роботу над недоліками у поведінці учнів. У школі оформлено правовий інформаційний куточок, який містить інформацію для учнів щодо їхніх прав та обов’язків. У рамках місячника морально-правового виховання: проведено тиждень правових знань, тиждень толерантності, Всеукраїнська акція 16 днів без насильства, а також рейди-перевірки «Урок», «Перерва», «Зовнішній вигляд ». Були проведені наступні виховні заходи: конкурс малюнків і плакатів «Права людини починаються з прав дитини», турнір «Знавці права», флеш-моб «Світ без насильства», конкурс малюнка на асфальті «Мій дружній клас» та інші.

У здобувачів освіти помітно підвищилася активність, самостійність, але результативність роботи в органах учнівського самоврядування ще недостатньо висока.

Психологічна просвіта

В 2019-2020 н.р. було проведено:

  1. Заняття з елементами тренінгу для учнів школи: «Гендерне виховання», «Зроби крок вперед», «Проблема самовизначення»(профорієнтація), «Зроби свій вибір». Тренінг «Як працювати зі своїми емоціями»
  2. МО класних керівників «Методична допомога в роботі згідно реалізації Національної компанії «Стоп насильству»;«Методична допомога в роботі згідно Загальнодержавної програми «Про затвердження плану заходів щодо запобігання торгівлі людьми»
  3. Психолого-педагогічні консиліуми «Адаптація 1,5 класів».
  4. Виступ на батьківській конференції «Соціалізація дитини в колективі»
  5. Батьківські збори «Адаптація 1,5 клас», «Перехідний вік», «Труднощі у вихованні підлітка».

Підготовлені та надані до роботи вчителям та батькам друковані рекомендації по роботі з дітьми, які потребують особливої уваги, по основним віковим, а також проведені групові консультації для вчителів щодо попередження злочинності серед неповнолітніх та запобігання втягнення їх у злочинну діяльність

Всі теми виступів актуальні для навчального закладу. Вчителі та батьки зацікавленні в інформації яка надається, використовують її в роботі та вихованні дітей.

Діти які потребують особливої уваги: діагностика, індивідуальні бесіди, рекомендації батькам, адміністрації, вчителям.

Привентивне виховання:

  • Заняття з елементами тренінгу з профілактики куріння;
  • перегляд фільму з обговоренням «Правда про наркотики»;
  • заняття з елементами тренінгу «Знання прав не звільняє від обов’язків»; «Права та їх реалізація»
  • тиждень толерантності ( анкетування, акції, висвітлення інформації);
  • акція «16 днів без насильства» ;
  • заняття з елементами тренінгу з профілактики зараження на СНІД та ВІЧ.

Роль шкільної бібліотеки в організації освітнього процесу

У 2019/2020 навчальному році робота шкільної бібліотеки була організована відповідно до нормативно-правових документів: Конституції України, Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу», Закону України «Про загальну середню освіту», Положення «Про шкільну бібліотеку», плану роботи бібліотеки.

Упродовж навчального року завідуючий бібліотекою Зінчук Д.Ю. постійно розширювала бібліотечно-інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи.

Кількість читачів у бібліотеці становить 200 учнів та 19 учителів.

Упродовж навчального року були проведені цікаві та змістовні заходи:

  • бесіди з учнями 2-9-х класів щодо правил користування бібліотекою, виявлення їхніх інтересів та інформаційних потреб; проведено акцію «Живи, книго!» про збереження підручників та підбито підсумки. Оголошено учнів, що найкраще зберігають підручники; тематичні виставки літератури;
  • огляди періодичних видань, нових надходжень; бібліотечні уроки та посвята в читачі учнів початкових класів; Тиждень дитячої книги;
  • формлено тематичні полиці: «Заглянемо у сиву давнину», «Пам’ятаємо. Перемагаємо », «Мова рідна – рідне слово»,»Думи мої, думи…»;

Таким чином, робота шкільної бібліотеки була спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору профе­сії. Профорієнтаційна робота у школі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють позакласні виховні заходи.

Майже 70 % випускників 9 класу школи продовжать навчання в 10-му класі школи. Серед минулорічних випускників 11-го класу 1 учениця вступила до Мелітопольського педагогічного університету, причому бюджетну форму навчання.

СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

Виховання учня у школі та сім'ї – щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів.

Класні керівники тісно співпрацюють із сім'ями своїх вихованців, спілкуються з родинами. Свої висновки вони заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень та складають акти обстеження матеріально-побутових умов. Так, за рахунок батьківських коштів були проведені ремонти класних кімнат, діти займають призові місця у різних конкурсах, акціях, і тут також ваша підтримка дітей, дякуємо за вашу креативність у виготовленні плакатів до Дня вчителя, Нового року, 8 Березня, валентинок.

ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я УЧНІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ

Медичне обслуговування учнів і працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази, але потребує покращення.

Учні і працівники школи обслуговуються Амбулаторії сімейного лікаря с.Роздольне, а також лікарями Центральної районної лікарні Каховського району, де учні школи щорічно проходять медичне обстеження, а працівники школи – поглиблений медичний огляд.

Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи, у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнюються списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.Працівник їдальні проходять медичні огляди двічі на рік.Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка. Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей під час перебування у школі. Організація харчування учнів школи регламентується Законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст. 22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними до­кументами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4-х класів та учні пільгових категорій забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування проводиться згідно з графіком їдальні школи.У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Школа сприяння здоров’ю», де запланована робота оздоровчого характеру з класом.

СТАН ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педагогічного колективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Кодексу Цивільного захисту, Законів України «Про охорону праці», «Про правові засади цивільного захисту», «Про дорожній рух», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти від 26.12.2017 №1669 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 січня 2018 року за № 100/31552, Типового положення «Про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці», затверджене наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 (НПАОП 0.00-4.12-05), Положення «Про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затверджене наказом МОН Управління юстиції 07 липня 2006 року, зареєстрованого за № 806/12680 у редакції наказу МОНУ від 22 листопада 2017 року № 1514, Держнаглядохоронпраці України від 18.04.2006 № 304, Державних санітарних правил і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затверджені постановою головного державного санітарного лікаря України 14.08.2001 n 63 (Дсанпін 5.5.2.008-01), Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджені наказом Міністерством освіти і науки України від 15.08.2016 №974, Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 «Про затвердження правил пожежної безпеки в Україні», Положення «Про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 № 1365., Постанови кабінету міністрів України від 30.11.2011 № 1232 «Про порядок проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві» й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань.

Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у школі, сплановані відповідні заходи. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями.У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено стенди на теми безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на педагогічних радах та нарадах при директорові.Вивчаючи стан травматизму у школі, можна відмітити, що школою проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, велася відповідна робота з учителями.

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Педагогічний колектив школи разом із відділом освіти, сільською радою, колективом батьків, спонсорами постійно працюють над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані.Фінансування потреб школи за 2019 навчальний рік проводилося бухгалтерією районного відділу освіти.Завдяки злагодженості працівників відповідальних за економію, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Адміністрація школи намагається використати для підготовки приміщення школи та прилеглої території до нового навчального року всі можливі резерви, спонсорські та позабюджетні кошти, але їх недостатньо для такого обсягу робіт у проведенні поточних ремонтних робіт класних кімнат.Адміністрація школи висловлює подяку батьківській громаді, що бере участь у проведенні поточних ремонтних робіт класних кімнат, в яких навчаються їхні діти. Заплановано провести поточний ремонт: коридору школи, майбутнього 1 класу, заміна вікон, спортивного залу тощо.

УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю та календарними планами учителів-предметників і виховної роботи класних керівників. Така система планування відпрацьована у школі й заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їхньої діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У закладі в наявності всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу головним з них є закон «Закон про освіту». Використовуються матеріали сайтів Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації, відділу освіти Каховської районної ради Херсонської області, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість учителям і адміністрації мобільно використовувати достовірну інформацію, вчасно знайомитися з новими документами і навіть їх проектами.

Контроль – це важлива, складова та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі.

Адміністрація використовує різноманітні форми контролю за станом навчально-виховного процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань і навчальних досягнень учнів, проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Ураховуючи сучасні реалії, стиль керівництва школою є демократичним, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Директор школи в роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми спільно обговорюються, виробляються різні варіанти їх вирішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а задля позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; пере­важають такі методи, як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей шанобливе, вимогливість поєднується зі справедливістю, спілкування ввічливе. Учителям надається більше самостійності, що відповідає їх кваліфікації і характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих директор бачить насамперед особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Кiлькiсть переглядiв: 88

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.